Den lilla familjen

Den lilla familjen i sin helhet. Barnreumatism. Utbrändhet. Lycka och olycka.

Älskade unge!

Publicerad 2022-03-01 09:52:10 i Barnreumatism, Utbrändhet,

Idag har jag en sådan där dag då jag bara vill sätta mig mig under en gran för att gråta.
Då man är så trött på motgångar och lidande. 
Mest för att min dotter lider. Och när min dotter lider så gör det ont i mitt mammahjärta. 
 
Min dotter som idag är 18 år insjuknade i barnreumatism när hon var 1 ½ år. Så hennes liv har varit fullt av lasarettsbesök, mediciner och värk. Och ibland är det så svårt att hon inte ens kan gå. Och på det så förstör sjukdomen hennes leder vilket resulterar i att hon ska ta bort en/två tår som inte fungerar längre. 
 
Dotter som liten, när hon får sin medicin i dropp på lasarettet. 
 

Detta har varit så jobbigt för henne, att klara av sin sjukdom (med allt vad det innebär) och skola så hon blev utmattad/utbränd vilket resulterade i att hon fick hoppa av gymnasiet. 

Igår sa hon att alla andra kompisar är ute och gör roliga saker på sportlovet och här ligger jag, har ont och klarar inte av att gå så bra och orkar inte göra något. 

Det gör ont i mitt mammahjärta. 
Jag önskar att jag kunde ta hennes lidande, så att hon som 18-åring kunde få ta livet med storm, precis som alla andra ungdomar. 
Det är nu livet börjar!
Ett spännande liv med vänner, utbildning, jobb, bli självständig. 
 
Dotter idag, när hon får sin medicin i dropp. 
 
 
Numera finns funderingar som sjukresor och färdtjänst istället för ett busskort för ungdomar. 
Och istället för att våndas över ett prov i skolan, så våndas det över nålstick och operationer. 
 
Det gör ont i mitt mammahjärta. 

Älskade unge! Jag önskar att jag kunde trolla! 
Då skulle jag trolla dig friskhet, glädje, lycka och harmoni. 
 
Måste ut och leta upp en bra gran att gråta under. 
 
Tills vi ses igen! 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mamma Lena

Den lilla familjen: Mamma Lena, dotter och bonushundar. Dotter lever med barnreumatism (JIA) och mamma Lena sprang in i väggen för x antal år sedan. Bloggen kan innehålla spår av ironi och en stor dos 'glimten i ögat'.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela